سفیر عدالت
هنری - فرهنگی
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 27 بهمن 1392برچسب:توسل ,به ,ائمه ,اطهار,(ع),، ,موجب ,تقرب ,الهی, می شود,, توسط amir |
سخنران حرم مطهر رضوی:

توسل به ائمه اطهار(ع)، موجب تقرب الهی می شود

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی در سلسله جلسات بیان معارف که در رواق بزرگ امام خمینی(ره)حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) برگزار شد، به موضوع اخلاق زندگی از منظر نهج البلاغه پرداخت و عنوان کرد: تمسک به آموزه‌های اخلاقی از مهم‌ترین احتیاجات بشر است و توسل یکی از این آموزه‌هاست.
وی گفت: توسل به اولیای الهی نوعی تمسک به وسیله است که در قرآن مجید به آن سفارش فراوان شده است و پیوسته به جامعه با ایمان و با تقوا دستور می‌دهد که به دنبال این وسیله بروند.
این کارشناس مذهبی اظهار داشت: یکی از راه‌های توسل این است که انسان قرآن را بخواند و به وسیلة آن، از خدا طلب حاجت کند. این نوع توسل، تمسک و توسل به خداوند متعال است، زیرا قرآن مجید کلام خداست که بر قلب رسول الله (ص) نازل شده است.
حسینی با اشاره به این مطلب که شفاعت یکی از اعتقادات عموم مسلمانان و معتقدان به ادیان الهی است، عنوان کرد: در روز قیامت اولیای الهی، در حق گروهی از گناه‌کاران شفاعت می‌کنند و آنان را از عذاب جهنم نجات می‌دهند و یا با شفاعتشان از شخصی، سبب ترفیع درجه او می‌شوند.
وی انبیاء‌‌الهی، علماء، شهداء، ملائکه، مؤمنین، اعمال صالح، ائمه و قرآن را شفیعان روز قیامت ذکر کرد و گفت: مهم‌ترین شرط شفاعت شدن رضایت خداوند است و شفاعت کنندگان تنها کسانی را شفاعت می‌کنند که خداوند از آنها راضی و خشنود باشد.
سخنران حرم مطهر رضوی در جای دیگری از سخنان خود به روز قیامت اشاره کرد و افزود: عبور کردن از قیامت کار ساده‌ای نیست. بسیاری از افراد در مواقف قیامت، از جمله نماز، حج، اخلاق، مال حرام و حلال،خمس و زکات و... متوقف می شوند. این ایستگاه‏ها نیز براى پاک شدن انسان‏ها است. اما کسانی که از پیش، در دنیا خود را پاکیزه کرده‌اند، در زمان کوتاهی به محضر حق راه مى‏یابند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.